maanantai 24. kesäkuuta 2013

Blogien linkittämisestä ht.nettiin

Ajattelin pitkästä aikaa kirjoittaa teille mielipidepostauksen, sillä Lassen kanssa ei tapahdu mitään ihmeempiä ja tuli fiilis kirjoittaa blogia. Tämä on kylläkin täysin turha postaus täysin turhasta ärsytyksen aiheesta :D
Olen jo pidemmän aikaa seurannut ihanan ruskean sivuston blogien linkittelyä ratsastus-puolella, ja halusinkin nyt vähän avautua kyseisestä aiheesta.


Minua ei henkilökohtaisesti häiritse yhtään vaikka etusivulla olisikin useampi keskustelu blogi-otsikolla. Eihän minun tarvitse niitä avata. Usein katson kuitenkin "Blogeja kriteereillä" yms fiksusti otsikoidut keskustelut, sillä niistä löytää joskus itsekin luettavaa. Olisi vaan kiva jos kaikki linkittäjät viitsisivät lukea nämä kriteerit!

Otetaan esimerkki. Aloittaja haluaa blogeja, joiden kirjoittaja on yli 18v, teksti laadukasta, monipuolisia kuvia ja siisti ulkoasu. Niin mitä tekevät vastaajat? Vastaukset ovat tätä tyyliä: "No mä oon 15v mutta muuten kriteerit täyttyy, joten http://...." tai "Mun blogi täyttää kaks kriteeriä, http://..."

Jos blogi ei täytä kriteerejä, miksi se pitää sinne linkittää?! Tänään katselin keskustelua otsikolla "Laadukkaita blogeja". Aloitusviestissä aloittaja pyysi seuraavaa: Etsinnässä olisi siis seurattaviksi muutama laadukas blogi. Postausvälin ei tarvitse olla kauhean tiuha, kunhan teksti on hyvää ja oikeinkirjoitus on hallinnassa, löytyy kuvia ja ulkoasultaan on siisti. Lukijamäärällä ei ole merkitystä, enemmän kiinnitän huomiota sisältöön :).
Ensimmäinen vastaus meni näin: Laadukkaasta en tiedä, ulkoasun pitäisi olla suht siisti ja kuvia ainakin paljon :) 
Ja seuraava: Kyllä nää ainakin suurinpiirtein sopii tänne topaan :D

Eli jos tietää että blogi ei täytä kriteerejä, älä linkitä sitä! On erikseen keskusteluja, joihin saa linkittää kaikenlaiset blogit. Tosin, luetunymmärtämisessä näyttää olevat muutenkin vikaa ht.netissä...

Mikä typerä asia teitä ärsyttää tällä hetkellä? :D

Ps. Linkitys ht.netissä tapahtuu näin: <http://osoite.fi>.

4 kommenttia:

  1. Muaki ärsyttää sama juttu, hyvä et joku on mun kaa samaa mieltä.

    VastaaPoista
  2. Yritän pysyä kyseiseltä sivustolta poissa, mutta kyllä minuakin tommonen ärsyttäisi. Voiko ht.netiltä muuta odottaakaan :D? Ekaa kertaa kyllä teki melkein mieli linkata oma blogi kun useampi kriteeri täyttyisi mutta en tiedä täyttyykö kaikki :D, ehkä kuvat ei kaikki ole laadukkaita... Sen verran harvoin olen ht.netissä käynyt että olisin noinkin "fiksuja" topiikkeja nähnyt :)

    Minua ei ärsytä juuri nyt mikään :D

    VastaaPoista
  3. Rohkaistuin sittenkin ja linkitin. Apua, mitähän nyt tapahtuu..

    VastaaPoista
  4. En ookaa ennen miettiny tota:) En yleensä lue noita blogi aiheisia tekstejä, mutta onhan kirjoittamasi totta:)

    VastaaPoista