perjantai 17. toukokuuta 2013

Saimin postaus

Moi vaan kaikille! Tällä kertaa suunvuoron saan minä, Saimi. Olin tänään tallilla.


Äiti tuli hakemaan minut mummulasta ja minua jännitti kamalasti, mihin mennään. Kun käännyimme tallitielle, en meinannut pysyä nahoissani! Tykkään niin hirveästi vaellella tallin alueella ja haistella kaikkia herkullisia hajuja. Ihan ensin mun piti kuitenkin näyttää tallin omistajan koiralle kaapin paikka. Se on semmonen pikkunen villakoira, suunnilleen samaa kokoa kuin minä. Juostiin sitten talli ympäri ihmisten kiljuessa kilpaa meidän nimiä. Hih, se oli hauskaa! Sen jälkeen Emma ei enää tullut lähelle mua, vähänkö oon johtaja. En mä sille muuta tehnyt kuin vähän jahtasin, mut se säikähti jo sitä.



Ekana meillä oli vuorossa hevosten madottaminen. Mä sain itse eilen matolääkkeen ja tulin siitä tosi huonovointiseks. Äiti sano et mulla oli matoja, siks tulin niin kipeeks. No, se meni onneks ohi. Kuitenkin, annettiin hevosille matolääkkeet. Kaikki oli kilttejä, varmaan siks kun mä olin työnjohtajana. Taisin kyllä tässä vaiheessa eksyä vähän haistelemaan hajuja, mutta väliäkö tuolla.

Sitten kun hepat oli madotettu, niin alettiin siivoomaan Lassen tarhaa. Voi että mä rakastan piehtaroida hevonkakassa ja heinissä! Se on jotain niin hienoo. Ensin raavin vähän maata toisella tassulla ja sitten syöksyn lapa edellä maahan. Siitä alkaa vimmattu piehtaroiminen ja kierittely. Ootteko ikinä kokeillu miten kivaa se on?
Tästä se lähtee


Hinkkaan...

...hankaan...

...puolelta...

...toiselle...

...raivokkaasti...

...kylkeäkin...

...ja päätä...

...raapsraaps...


...viime silaukset...

...leikin kuollutta...

...tehtävä suoritettu!

Vietiin neljä kottikärryllistä kakkaa tarhasta. Oli kyllä tosi rankkaa! Mä pidin vähän väliä taukoja, kun oli niin kuuma. Kävin pääosin makailemassa nurmikolla ja syömässä ruohoa. Äidin mielestä oli ihana sää siivota tarhaa kun oli niin lämmin, mutta mun mielestä oli vähän liian kuuma. Onneks se tajus antaa mulle vettä.

Lasse vaan möllöttää.

Lasse katteli mua pari kertaa tosi ihmeissään ja kerran kävin nuuhkasemassa sen turpaa. Lassee mä en pelkää, mutta muita hevosia kylläkin. En luota niihin, vaan aina kun ne liikahtaa vähänkin, lähden karkuun.



En ois halunnu lähtee lainkaan pois tallilta, mutta kaikki hyvä loppuu aikanaan. Kaikenlisäks äiti vei mut vielä suihkuun, koska haisin kuulemma pahalta. Höh, inhoon suihkua! Pesun jälkeen mun kynnetkin leikattiin. Hyi että. Mutta onneksi tallilla oli niin kivaa että nää kaks kamalaa kokemusta unohtu nopeesti!

11 kommenttia:

  1. Tosi huippu tää, joskus Lassen näkökulmasta?:)

    VastaaPoista
  2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  3. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  4. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  5. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  6. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  7. Saimi oli hyvä kirjottamaan blogiin ;)

    VastaaPoista
  8. Tää oli ihana postauss toi saimin "piehtaroiminen" oli niiiiiiin söpöö :33333

    VastaaPoista