sunnuntai 19. toukokuuta 2013

Lassen postaus

Kun viime postauksessa toivottiin että mäkin kirjottaisin postauksen, niin tässä se tulee! Nimittäin mun, Lassen, postaus.


Tänään Anniina tuli vasta illalla tallille, ja ehdin jo toivoa ettei se tulis lainkaan... Eilenkin se oli tulossa mulla ratsastamaan vaikka Sonja kävi jo, mutta onneks tajus ajoissa että oon jo liikkunu ja alkokin sitten siivoon mun tarhaa. Jotain se höpisi huonosta muistista, mutta sellasia noi ihmiset on - välillä ihan uuvatteja.

Takasin tähän päivään kuitenkin. Anniina tuli tavalliseen tapaansa hakeen mut heti tarhasta ja sain kuulla yheltä naiselta joka oli tallilla että oon vähän erilainen täykkäri: useimmat on kuulemma silakoita, mutta mä oon sopivan pyöree. Otin tän kohteliaisuutena, koska ei se kuitenkaan mua läskiks sanonu. Ja pitäähän hevosella nyt vähän masua olla!


Anniina Laitto mut karsinassa kuntoon, koska Mokoma oli käytävällä. Oli kivaa päästä taas pitkästä aikaa karsinaan! Ollaan oltu nyt jo varmaan yli viikko yötä päivää pihalla, kun on ollu niin kiva sää. Mut viedään kuulemma ens kuun eka päivä laitumeenkin. Pääsee taas syömään vihreetä! Kuulemma ensi viikon aikana Anniina menee laittamaan laitumen aidat kuntoon kun tulviva joki vei ne mukanaan.


Mentiin kentälle ja Anniina nousi selkään. Alkukäynnit käveltiin yhdessä Niilon kanssa ihmisten höpötellessä toisilleen. Sitten mentiin ravia ja Anniina kehu että olin tosi kiva, kevyt edestä ja herkkä pohkeelle. Sit se puhu jotain että Jarnon on hyvä mennä nyt ja mä olin ihan wtf, miten Mokoman omistaja tähän nyt liittyy?! Nosteltiin vielä laukatkin molempiin suuntiin ja sitten ymmärsin mitä se kommentti tarkotti.


Nimittäin pääsin taas alkeisratsuks. En ookkaan pitkään aikaan ollu siinä tehtävässä! Ensin mentiin ihan käynnissä vaan ja Jarno totutteli mun liikkeisiin Anniinan kiljuessa ohjeita kentän keskeltä. Mä meinasin muutaman kerran poistua kentältä kun en halunnut ymmärtää mitä selästä pyydettiin. Sit en ois jaksanu oikein kävellä kun pelkäsin et ratsastaja tippuu, vaikka se kyllä istukin siellä ihan tukevasti. Kun sitten löydettiin yhteinen sävel, alko sujumaan niin hyvin että kokeiltiin jopa ravia! Ensin mä lähdin aika kovaa koska Jarno pyysi, mutta sitten se alko pyytään vähän varovaisemmin niin tehtiin kuulemma oikein hienoja siirtymiä. Jarno opetteli kevennystä ja ekalla kerralla oppi jo keventämään ja vaihtamaan kevennyksen jotenkuten. Mä menin kuulemma tosi hienosti ja kiltisti enkä ravissa tehny mitään ylimäärästä. Sit sainkin jo vapaat ohjat, kun oltiin tehty jo tarpeeks. Oon mä vaan niin hyvä!

Näin selvä klippausraja mulla vieläkin on! 

Tallissa tyypit otti multa varusteet pois ja anto paljon herkkuja. Sit mä pääsin takas tarhaan syömään.

Ps. Nää tän postauksen kuvat on eiliseltä.

3 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Nii oli tää oli tosi hauska koska osaat nii hyvin aatella eläinten tavalla... on kyllä Lasse ihan vastustamaton :33

      Poista