sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

"Rentoa" maastoilua

Olin tänään kuvaamassa Niinisalossa ensin kisoja, sitten Petraa ja Heidiä. Tallille tullessani olin aika väsynyt ja ajattelin että lähden Lassen kanssa rentoon maastoon. Jotenkin pääsi unohtumaan että Lasse ja rento maasto eivät sovi samaan lauseeseen.

Lähdimme kiertämään yhden lähilenkin ja kävimme laukkaamassa suoralla. Alkumatka meni ihan hyvin, joskin Lasse oli aika innoissaan. Se ei kuitenkaan pomppinut tai säheltänyt mitään. Näimme jopa kaksi ihmistä ja koiran ja Lasse ohitti ne kiltisti.

Kävelimme kuitenkin hieman liian pitkät välikäynnit ja Lasse ehti hermostumaan täysin. Kun otin ohjat käteen, Lasse alkoi kimpoilemaan. Onneksi ei tällä kertaa niin pahasti kuin yleensä. Ravailtiin sitten hetki ja suoran alussa nostin laukan. Se meni ihan yllättävän hyvin ja uskalsin jopa vähän keventää istuntaa. Suoran päässä käännyimme ympäri ja olin ajatellut että laukataan takaisin. No, kimpoilu alkoi taas, eikä Lasse voinut ottaa yhtään käyntiaskelta rauhassa, joten menimme sitten pikkuista ravia koko suoran. Olin ennen rohkeampi ja Lassen alkaessa hömpöttää noin annoin vain ohjat ja käskin sen täyteen laukkaan. Yleensä tämän jälkeen Lasse rauhoittui. Nykyään en uskalla edes ravata kunnolla Lassen ollessa tuossa mielentilassa :D

Pääsimme kunnialla ja hengissä kotiin, ja päätin vääntää vielä hetken kentällä. Lasse oli tosi hyvä! Se vastasi todella hyvin pohjeapuihin ja laukkasikin rauhassa. Minä yritin keskittyä istuntaani ja paikoitellen oli erittäin luonnollinen olo selässä. Loppuverryttelin Lassen vielä ja sitten se pääsi takaisin talliin. Minun pitäisi nyt alkaa laittamaan kisakuvia koneelle ja toiseen blogiini, mutta saattaa olla että se jää huomiselle.

2 kommenttia: