maanantai 31. joulukuuta 2012

Vuosi 2012 kuvina

 Meinasin tehdä tästä tallipäivästä videopostauksen, mutta nyt jo koko aamu on mennyt niin takapuolelleen että voi olla että videopostaus jää tekemättä. Olen nyt monta päivää meinannnut tulla kipeäksi (kaikki tietää sen tunteen, kun on varma että noniin nyt alkaa kuume nousemaan, päätä särkee, lihaksia ja niveliä pakottaa, kurkku on kipeä jne), mutta en ole tullut. Lisäksi lopputilini tuli tänään ja odotin että se olisi ollut noin 700e suurempi. Ulkona sataa räntää ja tukkakin on huonosti. Saanko mennä takaisin nukkumaan? :D

Mutta tähän postaukseen. Kai minäkin kun kaikki muutkin. Eli, tässä tulee kuvina ja lyhyenä selostuksena meidän vuotemme.

Tähän vuoteen mahtui paljon niin iloja kuin surujakin. Lassen jalat vaivasivat aika paljon tänä vuonna, ensin toukokuussa ja sitten lokakuussa. Alkuvuodesta menimme paljonkin ilman varusteita, mutta kun maaliskuussa tipuin Lasselta niin ilman varusteita meno jäi.

Huhtikuussa Lasse toimi ihan huippuhyvin. Siljakin uskaltautui kokeilemaan hyppäämistä sillä. Toukokuu ja osa kesäkuuta meni Lassen jalkojen takia sairastellessa. Menimme naimisiin toukokuun 19. päivä.

Juhannuksena Lasse muutti kesälaitumelle isäni luokse ja samalla pakkasimme kamat Petran tallilta, koska laidunkauden jälkeen oli edessä muutto uudelle tallille. Kesä-, heinä- ja elokuu menikin laitumella. Sonja hoiti Lassea oikeastaan koko kesän.

Syyskuun alussa Lasse muutti uudelle tallille. Sopeuduimme hyvin uudelle tallille, ja vaikka tallilla on joskus yksinäistä, on paljon helpompaa kun Lasse asuu nyt niin lähellä minua.

Koko lokakuu meni Lassen osalta sairastaessa ja olin jo luopumassa toivosta kun haavat ei meinannut parantua. Niistä kuitenkin selvittiin, ja marraskuussa päätin etten käytä enää kuolaimia Lassella, koska se toimi paremmin ilman. Silloin kokeilimme myös ensimmäisen kerran ohjasajoa ja se sujui mainiosti! Joulukuussa saapui meidän mittatilaussidepullit, jotka valitettavasti hiersivät turpahihnasta. Olenkin nyt etsinyt lampaankarvapehmustetta siihen. Joulu-marraskuussa aloimme käymään taas tunneilla. Olen uskaltanut nyt taas mennä pari kertaa kaulanarulla. Vuoden muutama viimeinen viikko on mennyt varsin rennoissa merkeissä. Toivottavasti ensi vuonna Lasse sairastelisi vähemmän ja pääsisimme puuhaamaan kaikenmoista kivaa.

Tammikuu






Helmikuu






Maaliskuu






Huhtikuu







Toukokuu







Kesäkuu





Heinäkuu




Elokuu





Syyskuu











Lokakuu




Marraskuu





Joulukuu









Kuvia on ottanut minä, Petra, Jenny, Pete ja mahdollisesti joku muukin.

13 kommenttia:

  1. Lasse on kyllä yks näteimpiä hevosia mitä tiedän! ihania kuvia. :)

    http://blog-mydreams.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai, hauska kuulla :D Itse kun pidän sitä ihan perusruunikkona, ei mitenkään erikoisena hevosena :D

      Poista
    2. Minäkin rakastan ruunikoita, ihan sitä perusväriä <3

      Poista
    3. Mä oon päättänyt että mun seuraava hepo tulee oleen jotain erikoista väriä, Lasse on niin tylsän värinen x)

      Poista
    4. Ei saa ajatella noin ;D! Se on just ihanan värinen, olkoonkin seuraava hevosesi vaikka lehmänkirjava.

      Poista
    5. Minulla on jopa luonnoksena postaus jossa kerään parhaita kuvia Skinnyn eri väreistä, kun rakastan niin niitä kaikkia punaruunikon värisävyjä -kun löytyisi hyvä kokoelma semmoisia kuvia joissa värit tulee hyvin esille. Silmä lepää ruskeassa :)

      Poista
    6. Mä en oo ikinä tykänny ruunikosta, enkä kyllä rautiaasta/liinakosta värinä :D Toki poikkeuksiakin on, varsinkin jos näissä väreissä on isot merkit niin sitten onkin jo ihan eri tilanne ;) Mutta vaikka Lasse on tylsän värinen, se on silti ihana MussuPossuni ♥

      Poista
    7. Mä en oo kans koskaa oikein perustanu noista "tylsistä" väreistä. Musta ja hallakko on aina eniten ollu mun mieleen ja just sit sellaset joilla on oikein korkeat sukat tmv. :P Valkosta en halunnu ikinä, mut pahasti tuo Kami on kimoutumassa... :D

      Poista
    8. Mä tykkään mustista, voikoista ja kirjavista yms ;)

      Poista
  2. Lassella oli kiva rentoilu kesä :D Meneekö ens kesäksikin laitumelle?
    Ja hienoa että nyt näyttää Lassen osalta tulevaisuus valoisammalta :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lassella oli mukava kesä :) Jaa-a, saas nähdä. Kyllä mä vähän oon kaavaillu et se menis sinne, mut pitäis saada joku kaveri sille. Mietin sit lähempänä tarkemmin :D

      Poista