keskiviikko 19. joulukuuta 2012

Luukku 19

Tässä luukussa paljastuu kuvapostaus - tällä kertaa muista kuin Lassesta!


Maanantaina minulla oli tylsää ja kammottava kuvausfiilis. Ja mitä minä tein? Möllötin kotona tietokoneella. Onneksi Sonja otti minuun yhteyttä ja pyysi kuvaamaan. Mukavaa päästä kuvaamaan erilaisia hevosia! Eli jos joku tässä lähialueella haluaa hevosestaan kuvia niin minä olen kyllä käytettävissä pientä korvausta(bensakulut) vastaan ;)


Ensin kuvasin lämppäritamma Rapia pellolla. Sää ei ollut kovin hyvä: tuuli, satoi lunta ja oli vähän "töhnäinen" keli ja se näkyy kyllä kuvistakin. Mutta Rapilla oli virtaa ja sitä oli kiva kuvata, joten en masentunut säästä. Sonjan blogissa näkyy enemmänkin kuvia toissapäivältä, minä julkaisen vain pari.





Rapin jälkeen menimme toiselle tallille ja Sonja juoksutti ja ratsasti haflingertamma Annikan. Annika olikin sitten haastavampi tapaus! Olen ennen sanonut että Petran Unaiva on vaikein kuvattava mihin olen törmännyt, mutta sehän on ihan lastenleikkiä Annikan rinnalla! Pienen ponin jalat tikkasivat kuin Singerin neulat, enkä meinannut lainkaan pysyä mukana kameran kanssa :D Lisäksi alkoi jo tulemaan hämärä enkä ole yhtään tyytyväinen Annikan kuviin. No, ehkä menen joskus uudestaan paremmalla valaistuksella.



Eilen lähdin Petralle kuvaamaan. Olimme sopineet jouluaiheisista kuvauksista jo viime viikolla. Ensin otimme Pötkylästä(joka on myynnissä, lisätiedustelut Petralta) juoksutuskuvia. Voi että sillä oli hauskaa! Pikkuinen painoi menemään minkä kintuistaan pääsi ja pukitteli suloisesti. Valitettavasti TAAS satoi lunta enkä meinannut saada säätöjä kohdilleen, joten nämäkään kuvat eivät onnistuneet niinkuin olisin halunnut. Eivät oikeastaan mitkään eilisen kuvat.





Niin hölmöltä kuin se kuulostsaakin, olen aina halunnut ottaa tällaisen kuvan mutta ennen tätä se ei ole onnistunut. Olen happy!

Seuraavaksi oli vuorossa Uffe ja Disa peltorallittelemassa. Heidi meni Disalla ja Petra Uffella. En meinannut taaskaan löytää sopivia säätöjä kameraan. Uffekuvat onnistuivat ihan hyvin mutta Disakuvat eivät. Huomaa kyllä että on talvi: on paljon vaikeampi löytää kunnon säädöt ettei lumi pala vallan puhki ja hevoset näytä mustilta klönteiltä. Raah, kesä tule jo takaisin!







Sitten Petra ratsasti Tessan. Tessasta sain ihan ok kuvia, mutta se onkin varmaan helpoin Petran hevosista kuvata :D Tessa on myös hyvän värinen kuvata talvella: ei liian tumma eikä liian vaalea. Sain yhden niin makean kuvan hurjasta Tessasta, mutta Petra saa julkaista sen omassa blogissaan jos haluaa.




Tessan jälkeen Petra meni vielä pikaisesti Urcon ennen hämärää. Urcokin on helppo kuvata liikkeidensä puolesta, mutta alkoi tulla jo hämärä joten nämä kuvat on vähän kiireessä otettu.




Harvoin olen näin pettynyt kuviini :( Mutta epäonnistumisista oppii paremmin kuin onnistumisista ja haluni oppia on kova, ensi kerralla sitten toivottavasti tulee taas parempia kuvia :) Minua pyydettiin myös yhdelle tallille ottamaan kuvia ihan säännöllisesti, jipii!

 Ps. Pieni ihminen oppii jatkuvasti: ei kannata jättää muurinpataa vahtimatta edes hetkeksi. Olen nyt tunnin verran yrittänyt saada vettä kiehumaan ilman minkäänlaista tulosta. Lähdin sitten Mokoman kanssa varttiksi pihalle ja mitä oli tapahtunut. Kun tulen kotiin, koko talo on täynnä vesihöyryä ja sisälämpötila on noussut melkein neljä astetta. Hups. No, tekevälle sattuu :D

6 kommenttia:

  1. tosi kivoja kuvia taas! asuisitpa täälläpäin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah :D Kyllä mä varmaan kesällä ajelen sinnepäin että pääsen kuvaamaan Santtua ;)

      Poista
  2. Hienoja kuvia nuo on! :) Älä ole niin vaatimaton ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :D Ärsyttää vaan tunne että pystyisin niin paljon parempaankin...

      Poista