sunnuntai 25. marraskuuta 2012

Pohdintoja

Viikonloppu oli aivan ihana ja rentouttava, mutta nyt on palattava arkeen. Ajattelin nyt kirjoittaa tällaisen sanaoksennuspostauksen viimeaikojen pohdinnoista Lassen suhteen.

Olen miettinyt pari kuukautta että pitäisikö Lasse klipata vai ei. Se on nyt kahtea talvena klipattu ja ei ole ollut hikoiluongelmaa. Tänä vuonna olen ajatellut jättää sen klippaamatta, koska se on aivan koko päivän pihalla. Mutta sitten ongelmaksi muodostuu se, että jo pikaratsastuksessa Lasse hikoilee, eikä sitä näinollen voi kylmemmällä säällä viedä heti pihalle. Olen miettinyt että jos klippaisi vain pienen vauhtiraidan kaulaan ja mahaan, mutta en tiedä. Voi olla että hevonen saa pitää karvansa.

Lassen eka klippaus minulla ollessaan. © Petra

Toinen asia mitä olen pohtinut, on Lassen ikä ja jalat. Tuntuu että meillä on nyt viimeisen vuoden aikana ollut niin paljon ongelmia jaloissa, että olen tullut todella varovaiseksi niiden suhteen. Juuri eilen totesin Petelle, että saattaa olla että Lassen hypyt on nyt hypätty. En uskalla riskeerata sen jalkoja hyppäämisen takia. Jotain maahankaivettuja pikkuesteitä mennään toki sillointällöin, mutta isommat esteet saavat jäädä. Lassella on kuitenkin menneisyys laukkahevosena, joka on rasittanut sitä nuorempana paljon. Minä haluan että sillä on leppoisa loppuelämä. Vaikka Lasse on vasta 15v, on se vanhentunut selvästi viimeisen vuoden aikana.
Lisäksi olen ihan varma että se jokapuolella riehunut virus(turvottaa jalkoja, aiheuttaa kuumetta yms) tarttuu Lasseenkin.


Täytyisi varata aika satula-autoonkin. Mutta mikä olisi hyvä satula-auto? Haluan ehdottomasti asiastaan tietävän sovittajan, joka ei lätkäise mitä tahansa penkkiä selkään ja sano että on hyvä. Esimerkiksi Tampereen seudulta saa ehdottaa, tai jos on tosi hyvä auto niin miksei vähän kauempaakin. Pohjois-Satakunnasta ollaan.

Katsoin perjantaina yhden hevosleffan ja jälleen kerran totesin että toinen hevonen olisi tervetullut. Lottovoitto tänne suuntaan kiitoos!



Raaah kiitos ja anteeksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti