perjantai 30. marraskuuta 2012

Kuvaaja/avustajaongelma

Kuten olette huomanneet, tänne blogiin tulee todella harvoin kuvia minusta Lassen selässä. Tähän on ihan päivänselvä syy - en saa oikein ketään kuvaamaan.

© Sarianna Junnila

Haluaisin enemmän ratsastuskuvia meistä. Ja myös muita yhteiskuvia. Minun kolmivuorotyöni toki vähän vaikeuttaa kuvaajan saamista, ennenkaikkea iltavuoroviikoilla. Tallilla ei ole ketään kuka kuvaa, ja useimmiten olen siellä yksin. Minulta saisi tietenkin kameraa lainaan, mutta jos ei ole kuvaajia niin eipä siitä kamerastakaan ole hyötyä. Olisin valmis maksamaan vaivanpalkkaa jos joku viitsisi tulla kuvaamaan.

Tokihan alaikäisiä kuvaajia löytyy varmasti, mutta minulla ei ole aikaa kuskata heitä tallille ja pois enkä ehdi "vahtimaan" heitä, niin ikävältä kuin se kuulostaa. Enkä tykkää että puolitutut notkuvat jaloissa :D Petran kanssa oli helppoa kun hän tuli omalla autolla ja otti kuvia.

Pete käy joskus harvoin kanssani tallilla, mutta vaikka kuvat on ihan ok, niin ei ne mitään kummoisia ole. Ja ymmärtäähän sen, ei Peteä kiinnosta kuvaaminen tippaakaan :D

Myös kuvausavustaja olisi korvaamaton. Ennenkaikkea rakennekuvien otossa pitäisi olla henkilö, joka tietää mitä tekee. Eli saa hevosen seisomaan oikeassa asennossa ja yrittää saada korvia höröön. Olisi hienoa kun saisi itse keskittyä pelkästään kuvaamiseen!

© Sarianna Junnila

Mutta, näillä mennään mitä on saatu :) Eli täytyy vaan raahata Pete väkisin tallille, ellei lähistöltä löydy ketään kiinnostunutta kuvaajaa/auttajaa?

Olimme eilen Siljan kanssa tallilla. Kenttä oli jäässä, joten siinä ei kauhesti pystynyt tekemään mitään, mutta oli kivaa kun oli kaveri tallilla pitkästä aikaa! Tänään Lassella oli vapaa minun julmetun kovan päänsäryn takia. Koko päivän sattunut päähän ihan helkkaristi vaikka olen buranaakin napsinut. Nyt on onneksi vähän parempi olo, koska töihin on lähdettävä... Mitäpä minäkään tekisin mieluummin perjantai-iltana ja yönä kuin olisin töissä.

5 kommenttia:

  1. Mulla on sama homma! Ketään tuttua ei oikeen kiinnosta tulla kuvaamaan ja yleensä ne kuvat eivät ole sitten kauhea kummoisia. Toisaalta olisi kiva saada edes jotain kuvamateriaalia. Yleensä olen joko yksin tallilla tai sitten muut ovat samaan aikaan hevosen selässä kuin itse. Lisäksi näin talvella on hyvin vaikea saada ketään kuvaamaan koska on niin kylmä ja kentän laidalle jäätyy nopeasti.

    VastaaPoista
  2. Minä oon miettiny go pro-videokameraa josta saisi sitten otettua kuvakaappauksia, aika kallis vekotin vaan :D. Silloin ei tarvisi ketään kuvaamaan ja jos jotain erityistä tapahtuu niin sen saisi kameralle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Videokamera pitäisi kyllä ostaa, mutta eipä ole rahaa :D

      Poista