lauantai 27. lokakuuta 2012

Hör!


Hirnahdus kaikki lukijat! Ruudun takana kirjoittelee tällä kertaa minä, Lasse.

Tää teksti on täynnä nyt näitä pääkuvia, kun ei musta oikein muita uusia kuvia ole. Huomenna vissiin Emännän mies tulee kuvaan meidän menoa, eli silloin toivottavasti uusia kuvia!

Emäntä tuli tänään tallille kesken mun ruokailun. Olin juuri saanut pienen kasan heinää... Eiku, mullahan on koko ajan ruokaa saatavilla. Viudevau se on siistii! Poikien kanssa lyötiin taas vetoo että millä autolla Emäntä tänään kurvaa pihaan. Se on ihan hauskaa viihdettä. Tänään se tuli harmaalla (harmaan lisäks niitä on iso sininen, kaks valkosta, punanen joka on ilmeisesti rikki kun ei oo näkyny, siniharmaa ja sit niitä isoja valkosia on ollu muutama. Emännän mies ilmeisesti on jotenkin näihin autoihin sidoksissa?). Toivoin kovasti että se kävelis hakeen vaikka Niilon, mutta ei, se haki taas kerran mut. Tällä kertaa sillä ei sentäs ollu kameraa! Aina se sen kans kyllä hosuu menemään....

Se vei mut talliin, harjas ja laitto varusteet. Mää niin toivoin, et se ois menny ilman satulaa edes, mutta ei. Kuulemma oon säikäyttäny sen eikä se uskalla nyt mennä ilman satulaa? Hö! Ei saa enää edes hauskaa pitää. Mentiin sit taas kentälle.

Emäntä ratsasti eilen ja tänään ihan samalla tavalla. Se anto mun mennä löysillä ohjilla ja pyysi eteenalas-muotoon, tai siks se sitä kutsuu kun venytän pään alas. Sit se vaan istu ja "haki tuntumaa". Kuulostaakin jo hölmöltä, mutta arvatkaa tuntuuko! Se ei vaadi mitään, istuu vaan ja yrittää päästä oikeaan asentoon. Sit se höpötti jotain omasta rentoudesta mut mä en enää jaksanu kuunnella. Se ei vaatinu mua mitenkään lyhyeks tai liikkumaan reippaasti, vaan anto mun mennä sillain hissuksiin kun kenttä ei oo kovin hyvässä kunnossa. Vinhaa toi lumi kun se pakkautuu kavionpohjiin kiinni! Sit ku vähän kompuroi niin pystyy välttämään hyvin työnteon.


Pääasias me käveltiin ja ravailtiin, nosti se pari laukkaakin varovasti etten mä vaan kaatuis. Mä menin kuulemma tosi hienosti, mut se ei osaa istua. Kyllä se mun mielestä kyydissä pysy, eli eikö se silloin osaa siellä istua? Vähän mää oisin kyllä nauranu jos se ois tippunu!

Jotain se eilen höpötti, että se taas keksi miks se harrastaa ratsastusta. Mä yritin kertoo et tietty siks ku mä oon niin ihana, mut sit se oli sitä mieltä, et siks ku meidän hevosten kans saa kokee niitä oivalluksia. Nytkin se oivalsi et miten siellä selässä kuuluis istua, mut et se ei osaa. On se kyllä välillä tyhmä. Jos se tietää niin miksei se tee? Ei oo kuulemma helppoo??


Ratsastuksen jälkeen se vei mut onneks takas tarhaan eikä jättäny sisälle. Tänään se voivotteli että mun harja pitäis taas lyhentää kun se on tosi pitkä jo. Oon samaa mieltä, tykkään enemmän siitä lyhyestä ja tyylikkäästä, se kuulemma pukee mua. Sit samaan lauseeseen se jatko et se on menossa leikkaamaan sen Disan (yks tyttö sieltä Petran tallilta, missä ennen asuttiin) harjan kun se menee kisoihin huomenna. No, whatever, kai se joskus munkin tukan saa leikattua.

Hei mut nyt mä meen jatkaan syömistä, saa Emäntä kirjottaa sitte lisää jos huvittaa. Adios!


6 kommenttia:

  1. Kivat suitset :) Minkä merkkiset?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Merkistä ei ole hajuakaan :) Otsapannan on tehnyt SK Nature.

      Poista
  2. tosi hauska postaus, näitä lisää !:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyy pyytää Lassea kirjoittamaan useammin ;)

      Poista
  3. Samaa mieltä kuin Aadzu, tosi hauska postaus ja näitä lukis kyllä mielellään enemmänkin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Esitän toiveen Lasselle ja annan läppärini sen käyttöön :D

      Poista