torstai 20. syyskuuta 2012

Mulla on maailman hienoin hevonen. Oikeesti.


En olisi voinut ikinä uskoa kuinka tärkeä Lassesta minulle tulisi. Tavallisen näköinen ruunikko täykkäri. Mitä niin ihmeellistä siinä voisi olla? Ihan osaava ratsastaa, mutta niitä hevosia on muitakin. Miksi juuri Lasse, oma pikku Possuni?

Siksi, että se on Lasse. Se on Persoona isolla P:llä. Sen huumorintaju on jotain ihan omaa luokkaansa. Se on saanut minut nauramaan ja itkemään, suuttumaan ja taas rauhoittumaan. Lasse ymmärtää. Se ei tuhahtele huolilleni, vaan kuuntelee ne uskollisesti. Luotan siihen, ja se luottaa minuun.

Ennen olimme vain ratsastaja ja hevonen. Meistä on tullut vuosien saatossa tiimi. Matkamme ei ole todellakaan ollut mutkaton ja helppo. Lasse oli aluksi minulle liian vaikea, enkä osannut ratsastaa sitä. En kuitenkaan luovuttanut, vaan jatkoin yrittämistä, kunnes opin ymmärtämään. Lassen avulla olen oppinut kaikkea muutakin hevosista. Meillä on ollut hyvät ja huonot hetkemme, ja ne on tehnyt meistä tällaisia. On ihana hakea Lasse nykyään tarhasta, kun se tulee höristen vastaan.

Enkä ole ainoa jolle Lasse on opettanut elämää. Monta muuta ovat saaneet kokea Lassen kautta miten hienoja eläimiä hevoset ovat.

Olemme kokeneet valtavasti yhdessä. Muutaman kerran olen ollut jo aivan varma, että rakas hevoseni viedään minulta pois. Aina olen kuitenkin jaksanut taistella sen puolesta. Mikään muu hevonen ei tule olemaan minulle ikinä yhtä rakas kuin Lasse on. Ei tällaista osu yhdelle ihmiselle kuin kerran elämässä. Hevosia tulee ja menee, mutta on vain yksi Lasse.

Ilman Lassea en olisi samanlainen kuin nyt olen. Se on Elämäni Hevonen, joka saa pysyä luonani loppuelämänsä. Toivottavasti yhteisiä vuosia on jäljellä vielä monta. Rakkaushevonen ♥

Tarinani opettaa
Et saa koskaan luovuttaa
Pohjaltakin voi sydän ponnistaa

Mä iloa nauran ja
Tunteeni laulan
Kuinka mä susta tykkään
Satoi taikka paistoi
Sä saat minut huutamaan
Kuinka mä susta tykkään

On siistii kun viimein uskaltaa
Kuin kiveen luottaa
Sylillesi mä voin nyt sukeltaa
Et anna mun hukkua 
Nimetön - Kuinka mä susta tykkään

2 kommenttia:

  1. Liityinpä lukijaksi! :) Karsian kiva blogi ja katsoin youtudesta teidän vanhoja videoita mm. kaulanarulla menoa ja on selvästi yhteis ymmäärrys hallussa.

    http://obelixnitpicker.blogspot.com/
    Tuossa oma blogini jos haluat kurkata :)

    VastaaPoista
  2. Hyvä jos tykkäät :)

    Vierailen blogissasi paremmalla ajalla.

    VastaaPoista