maanantai 25. kesäkuuta 2012

Hirnahdus laitumelta!

Matkalla
Perjantaina emäntä tuli tallille isännän kanssa ja alkoivat lastaamaan minua TAAS koppiin. Olin aivan ihmeissäni kun juuri edellisenä päivänä oltiin kopilla oltu liikenteessä. Siispä yritin vähän jarrutella ja sanoinkin aika selvästi etten mene koppiin. Siinä emäntä minua maanitteli ja houkutteli koppiin, enkä viitsinyt enempää kiusata vaan kävelin sitten ruohon perässä traileriin. Emäntä haukkui minua ahneeksi possuksi joka seuraa ruokaa mihin vain. Anteeksi mitä?!


Olin varautunut pitkään matkaan, mutta olimmekin vain hetken liikkeellä. Ulos minut otettiin aivan uudessa paikassa. Siellä oli jonkin verran ihmisiä, niin tuttuja (emännän äiti ja siskot) kuin tuntemattomia. Kaikki ihailivat minua ja kehuivat komeaksi hevoseksi, minkä tiesinkin jo.

Mutta voi sitä heinän määrää! Emäntä talutti minut isolle laitumelle ja päästi vapaaksi sinne. Olin lumoutunut ja aloin heti syömään. Emäntä sai hiukan hätyytellä minua että viitsin ottaa edes pari juoksuaskelta, halusivat kuulemma kuvia.


Kun olin hetken saanut tutustua laitumeen, minut talutettiin omaan mökkiini. Se oli ihan kiva yksiö. Se kuulemma vielä maalataan, ennen ei kehtaa julkaista kuvia. Emäntää vähän jännitti että suostuisinko lainkaan menemään mökkiin, mutta mikäs siellä ollessa.


Yöksi minut on suljettu mökkiin, etten ahmi itseäni ihan palloksi. Aamuisin olen päässyt taas ulos syömään.

Emäntä tuli heti lauantaina moikkaamaan minua ja lähdimme ilman satulaa kävelemään puolen tunnin lenkki. Jotain se höpötteli selässä että ratsastaminen on pitkästä aikaa mukavaa ja että motivaatio palautuu. Kai se on ollut vähän loman tarpeessa monestakin syystä, ja nyt kun olen laitumella niin ei kuulemma tarvitse stressata niin paljoa.

Laitumella on erittäin vaihtelevaa maastoa. Tekee kuulemma tällaiselle liian hyvään tottuneelle hyvää.

Sunnuntaina satoi kaatamalla kun lähdimme ratsastukselle. Reippaana naisena emäntä sanoi että "tämä on vain ohimenevä kuuro". Mitä vielä.... Sade vain yltyi koko ajan. Olimme molemmat aivan litimärkiä kun pääsimme takaisin. Hengailimme hetken hallissa, missä tavarani ovat tällä hetkellä. Sitten emäntä vei minut laitumelle taas syömään. Emännän sanojen mukaan lihon aivan muodottomaksi kun syön tällä tavalla. Niin varmaan!

Kirahvihevonen!
Kesäterveisin
Lasse

8 kommenttia:

  1. No vau mikä maasto laitumella! Ei tarvi pelkkää tasaista tallata ;D

    VastaaPoista
  2. hauska postaus, tällaisia lisää!:)

    VastaaPoista
  3. upea laidun, oli varmasti odotuksen arvoinen ! :---)

    VastaaPoista
  4. lassen takaosan lihakset erottuu tosi makeesti :) ja laidunkin näyttää kyllä tosi kivalta!

    VastaaPoista
  5. Täytyy kuvata lähiaikoina koko laidun, näistä kuvista näkyy vain pieni osa ;)

    VastaaPoista
  6. Lassen ilmeet on kyllä loistavia! :D Ja upealta näyttää laidun.

    VastaaPoista
  7. Huippu postaus, tämmösiä enemmän! Onpa mahtava laitsa ja heppa (;

    VastaaPoista
  8. Ihana postaus!
    Ja kiva kuulla, että motivaatio palautuu (:

    VastaaPoista