lauantai 25. helmikuuta 2012

Ahkeruutta ilmassa

Tänään olin tallilla huippuahkera (tai ainakin uskottelen itselleni niin).
Aloitin tallipäivän ottamalla kameran esiin ja menemällä pussiraipan kanssa tarhaan. Pussiraippa oli siis sellainen viritys, että laitoin muovipussin raipan päähän paalinarulla. Kun tätä sitten rapisteli, sai hevosen korvat mukavasti hörölle ja vähän ilmettä silmiin. Kuvailin lähinnä pääkuvia, kun niitä tulee harvemmin otettua. Lasse poseerasi nätisti ja juoksi pari kertaa tarhan ympärikin. Kuvista näette, paljonko täällä on lunta.


Kun olin kuvannut Lassen, menin Saimin kanssa vapaaseen tarhaan ja otin siitäkin kuvia. Saimi juoksi heittämieni lumipallojen perässä ja kaivautui melkein Kiinaan. Pitkästä aikaa tuli kuvattua myös Saimia ulkona, viimeksi olen tainnut tehdä sitä joskus viime vuonna?

Tallissa aloitin siivoamalla Lassen ja Uffen karsinat oikein huolellisesti. Kun siivoilin Lassen karsinaa, Heidi tuli tallille ja päätimme hyppiä pieniä esteitä hevosilla. Haettiin otukset tarhoista ja harjasin Lassen, laitoin pintelit, naru kaulalle ja eikun menoksi!

Lassella oli virtaa hurjasti, ja sitten se vasta syttyikin kun tajusi että tänään on hyppypäivä. Meinasi laukassa oikein viedä, mutta malttoi sitten kuunnella kuitenkin. Aloitimme keskellä kenttää olevalla pikkuristikolla, jonka jälkeen hypättiin sarjaa. Aluksi esteet olivat aivan pieniä, sillä tarkoitus oli hypätä pikkuesteitä. Kentän pohja oli kuitenkin todella hyvä, joten nostettiin esteitä. Sitten nostettiin taas. Ja taas. Ja taas. Ja hups keikkaa, viimeinen pysty oli 105cm, josta Lasse hyppäsi yli niin kevyesti ja nätisti, että siihen oli hyvä lopettaa. On se vaan niin pirun hieno hevonen ♥


Kun olin saanut Lassen takaisin tarhaan, jatkoin karsinoiden siivoamista. Siivosin vielä Unaivan ja Grandulan karsinat, samalla kun Katja siivosi loput. Tallilla oli niin ihanan rentoa, eikä kukaan odottanut minua kotonakaan, joten jatkoin tallilla hengailua. Sain jostakin motivaation, ja aloin putsaamaan varusteita! Ihmeiden aika ei ole ohi :D Putsasin kaikki muut varusteet paitsi satulan, joka oli puhdas.

Kun en sitten keksinyt enää muuta tekemistä, päätin lähteä kotiin. Kyllä siellä tallilla hujahtikin yli neljä tuntia!
Nyt tulee paljon kuvia, ja siksi osa niistä on pienempiä.












3 kommenttia:

  1. ihania kuvia :) minulla vierähti tänään 5h tallilla :D tosin minulla oli kyllä kaksi ratsastettavaa + Santtu hoidettavana!

    VastaaPoista
  2. Kiitoksia!

    Mulla oli tosiaan vaan tuo yksi ratsastettava ja neljä tuntia meni :D En oikeastaan edes tiedä mihin se aika katosi...

    VastaaPoista