perjantai 27. tammikuuta 2012

Pitkästä aikaa hevosen selässä!

Olen ollut menneen viikon aikana todella laiska ratsastamaan. Eilenkin piti mennä tallille, mutta nukuin pommiin... Tällä viikolla töissä siis iltavuoro, eli matkaan on lähdettävä klo 13 ja kotona olen noin 22:35. Tallille pitää siis lähteä klo 10 maissa aivan viimeistään, että ehdin vielä syömään ennen töihin menoa. Eilen minulla oli herätyskello jo yhdeksältä soimassa, mutta jostain syystä painoin sen pois, ja heräsin 10:20... Perhana.


Tänään Pete kuitenkin repi minut väkisin ylös aamulla. Ja uteliaille tiedoksi, olen maailman aamu-unisin ihminen! Aamuisin muistutan usein ulkonäöltäni metsänpeikkoa ja olen äreä kuin p*rseeseen ammuttu koiperhonen. On suorastaan hengenvaarallista yrittää herättää minua kesken kauneusunien, mutta Pete on rohkea kuin leijona ja uskaltaa herättää minut. Aamulla olin jälleen kiukkuinen kun minut herätettiin, mutta onneksi tallillakäynti piristi mieltä!

Lasse odotteli karsinassa kun menin tallille. Harjasin sen nopeasti ja heitin lampaankarvan selkään, sillä olin laittanut toppahousut jalkaan enkä halua että ne likaantuvat. Homoviltti ja naru kaulalle ja menoksi. Olin jo päässyt kentälle ja nousemassa selkään kun huomasin että kypärä unohtui... No, eikun takaisin talliin ja uusi yritys. Saimi on lähes aina tallilla mukana, ja se tuottaa toisinaan ongelmia. Tänäänkin yritin taluttaa sekä koiraa että hevosta kameralaukku heikosti olalla. Onneksi alan tottua tähän.


Menin tänään ihan nopean perusratsastuksen, eli askellajit läpi. Käynnissä harjoittelimme ilman narua käännöksiä ja ne meni todella kivasti. Uskon että pystymme tulevaisuudessa menemään ilman kaulanaruakin. Ravissa Lasse venytteli vetämällä turvan ihan maanrajaan, oikein kunnolla eteenalas. Laukassa emme tehneet mitään erityistä, kunhan vain hömpöttelimme ja nautimme kauniista säästä. Vähän meinasi posket jäätyä, mutta emme menneet niin pitkään että olisi totaalinen jäätymys tapahtunut.

Lasse oli todella mukava tänään. Itse tein taas virheen ja totesin, etten ikinä laita enää toppahousuja jos meinaan mennä ilman satulaa. Housut luistavat mukavasti ja lahkeet meinaavat nousta korviin.

Toivepostauksia tulossa ainakin seuraavista aiheista:
Maastakäsintyöskentely
Epäonnistumispostaus
Parhaat hetkemme

Katsotaan jos innostun esittelemään kamerakamani niinkuin Jenny toivoi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti